novērtēt
novērtēt 2. konjugācijas darbības vārds; transitīvsLocīšana
Lietojuma biežums :
Īstenības izteiksme:
Tagadne | Pagātne | Nākotne | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Vsk. | Dsk. | Vsk. | Dsk. | Vsk. | Dsk. | |
1. pers. | novērtēju | novērtējam | novērtēju | novērtējām | novērtēšu | novērtēsim |
2. pers. | novērtē | novērtējat | novērtēji | novērtējāt | novērtēsi | novērtēsiet, novērtēsit |
3. pers. | novērtē | novērtēja | novērtēs |
Pavēles izteiksme: novērtē (vsk. 2. pers.), novērtējiet (dsk. 2. pers.)
Atstāstījuma izteiksme: novērtējot (tag.), novērtēšot (nāk.)
Vēlējuma izteiksme: novērtētu
Vajadzības izteiksme: jānovērtē
1.Vērtējot atzīt (kādu) par tādu, kam piemīt vai nepiemīt noteiktām prasībām atbilstošas īpašības, spējas, zināšanas u. tml.
Stabili vārdu savienojumiAr normām pamatotā novērtēšana.
- Ar normām pamatotā novērtēšana vārdkoptermins; joma: psiholoģija — novērtēšana, lietojot testu ar standartizācijas izlasē noteiktām normām
1.1.Vērtējot atzīt, noteikt (kāda īpašību, spēju, zināšanu u. tml.) atbilstību noteiktām prasībām, uzskatiem.
2.Vērtējot atzīt, noteikt (kā, piemēram, priekšmeta, telpas, parādības vai to īpašību) atbilstību noteiktām izmantošanas, arī gaumes, estētikas prasībām.
2.1.Vērtējot noteikt, arī izprast, apzināties (stāvokli, situāciju, iespējas u. tml.).
3.Vērtējot, analizējot noteikt (sabiedriskas parādības, piemēram, darba, panākumu) atbilstību noteiktām prasībām, arī attīstības pakāpei.
3.1.Vērtējot, analizējot no šāda viedokļa, pārdomāt (aizvadīto dzīvi, laikposmu).
3.2.Vērtējot, analizējot noteikt (kā satura, mērķa u. tml.) atbilstību noteiktām prasībām, arī izprast.
4.Vērtējot noteikt (zināšanu, sekmju, darba rezultāta) atbilstību noteiktām vērtēšanas normām.
5.Noteikt (kā materiālo vērtību).
Avoti: LLVV, Psv
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- To atzinīgi novērtējis arī V. J. Zeps ( Zeps 1987).
- Lai novērtētu portfolio priekšrocības, tas tiek salīdzināts ar tradicionālo izvērtēšanu.
- Šo modeli augstu novērtē arī skolas akreditācijas komisija 2000.gada oktobrī.
- Šajos gadījumos katrs vienkāršais rādītājs tiek novērtēts pēc trīs punktu skalas.
- Tomēr, šo efektu nebija iespējams novērtēt ar ekonometriskā modeļa palīdzību.