lingvodidaktika
lingvodidaktika joma: valodniecība
Valodas didaktika – valodniecības un pedagoģijas starpnozare, kurā pēta valodas apguves, mācīšanas un mācīšanās procesa teorētiskos pamatus, mērķus, uzdevumus, valodas mācību saturu, valodas mācību principus, pieejas, metodes, metodiskos paņēmienus, kā arī valodas mācību organizācijas formas un valodas mācīšanas un mācīšanās sasniegumu vērtēšanas sistēmu.
Stabili vārdu savienojumiLingvodidaktiskais princips.
- Lingvodidaktiskais princips vārdkoptermins — valodas mācību procesa vispārīga pamatprasība, kas nosaka valodas mācību satura, mācību metožu un metodisko paņēmienu, kā arī mācību organizācijas formu un valodas mācīšanās rezultātu vērtēšanas formu izvēli konkrēta valodas mācību mērķa sasniegšanai
- Lingvodidaktiskā pieeja vārdkoptermins — valodas apguves veids, kas nosaka valodas mācību satura, mācību metožu un mācību līdzekļu, kā arī mācību organizācijas un sasniegumu vērtēšanas formu izvēli atkarībā no valodas apguves mērķa, uzdevumiem un valodas apguvēja vajadzībām
Avoti: LdsV
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- No 21. gadsimta sākuma funkciju sistēmiska izpēte sākās arī latviešu lingvodidaktikā.
- Latviešu lingvodidaktikas attīstības kontekstā ir tikuši lietoti vairāki termini.
- Tomēr abiem šiem lingvodidaktikas virzieniem ir būtiskas atšķirības.
- Iecerēts plašs un starpdisciplinārs pētījums par LATS attīstību, kas būtiski papildinātu latviešu lingvodidaktikas teorētisko domu.
- Tomēr 2007. gadā iznākušajā Valodniecības pamatterminu skaidrojošajā vārdnīcā termins lingvodidaktika nav iekļauts ( VPSV 2007).