studijveidīgs
Lietojuma biežums :
studijveidīgs īpašības vārds
LocīšanaLocīšana
Pamata pakāpe:
Nenoteiktā galotne
Vīriešu dzimte | ||
---|---|---|
Vsk. | Dsk. | |
Nom. | studijveidīgs | studijveidīgi |
Ģen. | studijveidīga | studijveidīgu |
Dat. | studijveidīgam | studijveidīgiem |
Akuz. | studijveidīgu | studijveidīgus |
Lok. | studijveidīgā | studijveidīgos |
Sieviešu dzimte | |
---|---|
Vsk. | Dsk. |
studijveidīga | studijveidīgas |
studijveidīgas | studijveidīgu |
studijveidīgai | studijveidīgām |
studijveidīgu | studijveidīgas |
studijveidīgā | studijveidīgās |
Noteiktā galotne
Vīriešu dzimte | ||
---|---|---|
Vsk. | Dsk. | |
Nom. | studijveidīgais | studijveidīgie |
Ģen. | studijveidīgā | studijveidīgo |
Dat. | studijveidīgajam | studijveidīgajiem |
Akuz. | studijveidīgo | studijveidīgos |
Lok. | studijveidīgajā | studijveidīgajos |
Sieviešu dzimte | |
---|---|
Vsk. | Dsk. |
studijveidīgā | studijveidīgās |
studijveidīgās | studijveidīgo |
studijveidīgajai | studijveidīgajām |
studijveidīgo | studijveidīgās |
studijveidīgajā | studijveidīgajās |
Pārākā pakāpe: piedēklis -āk-
Vispārākā pakāpe: priedēklis vis-, piedēklis -āk- un noteiktā galotne
studijveidīgi apstākļa vārds
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Lielākoties studijveidīgie “ zeltiņi” piecos gados starp autora nāvi un Pirmā pasaules kara sākumu ik pa laikam iemirdzējās latviešu mākslas publiskajā kopainā, kuras sazarošanos ikgadējās vispārējās izstādēs, LMVB centienos un salonu darbībā viņš nepieredzēja.
- Zeltiņa guvumu nav iespējams pietiekami skaidri pierādīt, toties atsevišķos galvenokārt studijveidīgos Štrāla darbos sasauces ar Zeltiņa glezniecību bija vērojamas vēl 30. gados, kā redzams, piemēram, salīdzinot viņa studiju “ Sniega laukā” ( 1933, privāt- īpašums) ( 147) ar Zeltiņa “ Namiņiem sniegā” ( 82).
- Studijveidīgajā, varētu būt, nepabeigtajā gleznā “ Meitenes portrets” ( 1891–1897, LNMM) mākslinieks mazās modeles matus, ietērpu un tumšo fonu veidojis ar intensīviem otas vilcieniem, rūpīgāk izstrādājot tikai sejas vaibstus – domās iegrimušās zilganās acis, bērnišķīgi apaļos, sārtos vaigus, piemīlīgās lūpas un maigo auss gliemežnīcu.