postimpresionistisks
Lietojuma biežums :
postimpresionistisks īpašības vārds
LocīšanaLocīšana
Pamata pakāpe:
Nenoteiktā galotne
Vīriešu dzimte | ||
---|---|---|
Vsk. | Dsk. | |
Nom. | postimpresionistisks | postimpresionistiski |
Ģen. | postimpresionistiska | postimpresionistisku |
Dat. | postimpresionistiskam | postimpresionistiskiem |
Akuz. | postimpresionistisku | postimpresionistiskus |
Lok. | postimpresionistiskā | postimpresionistiskos |
Sieviešu dzimte | |
---|---|
Vsk. | Dsk. |
postimpresionistiska | postimpresionistiskas |
postimpresionistiskas | postimpresionistisku |
postimpresionistiskai | postimpresionistiskām |
postimpresionistisku | postimpresionistiskas |
postimpresionistiskā | postimpresionistiskās |
Noteiktā galotne
Vīriešu dzimte | ||
---|---|---|
Vsk. | Dsk. | |
Nom. | postimpresionistiskais | postimpresionistiskie |
Ģen. | postimpresionistiskā | postimpresionistisko |
Dat. | postimpresionistiskajam | postimpresionistiskajiem |
Akuz. | postimpresionistisko | postimpresionistiskos |
Lok. | postimpresionistiskajā | postimpresionistiskajos |
Sieviešu dzimte | |
---|---|
Vsk. | Dsk. |
postimpresionistiskā | postimpresionistiskās |
postimpresionistiskās | postimpresionistisko |
postimpresionistiskajai | postimpresionistiskajām |
postimpresionistisko | postimpresionistiskās |
postimpresionistiskajā | postimpresionistiskajās |
Pārākā pakāpe: piedēklis -āk-
Vispārākā pakāpe: priedēklis vis-, piedēklis -āk- un noteiktā galotne
postimpresionistiski apstākļa vārds
Saistīts ar postimpresionismu, tam raksturīgs; pēcimpresionistisks.
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Apguvis jūgendstila un postimpresionistisko formveidi, pielietoja eļļas tehnikā biezas faktūras efektus, akvarelī — variētus krāsu pludinājumus.
- Raksturīgi, ka Zeltiņa kritiskie spriedumi galvenokārt bija veltīti tiem gleznotājiem, kuru darbu stilistikā bija visvairāk līdzības viņa paša postimpresionistiskajiem meklējumiem.
- 1914. gads ir Tillberga darbības t.s. agrīnais posms, kad viņš svārstās starp impresionistisku reālismu un postimpresionistisku dekoratīvismu, kā arī vecmeistaru stilizācijām.
- Un tomēr portrets nav tikai gleznieciski vai impresionistiski modificēta 19. gs. reālisma izpausme, tam ir noteiktas dekoratīvas kvalitātes, kuras raksturojamas kā postimpresionistiskas vai jūgendstilam atbilstošas.
- Kļaviņš norāda, ka “ no mūsdienu viedokļa šādi raksturojumi ir apšaubāmi, jo izstādē bija skatāmas Grosvalda 1911. gada Dienvidfrancijas ainavas, kurās, spriežot pēc zināmām, viņš vēl nepārkāpj postimpresionistiskās mākslas robežas; tomēr jāpieņem, ka ap viņu jau toreiz it kā vēdīja modernisma gaisotne, jo jebkuras atšķirības no Rīgas izstāžu glezniecības tika traktētas kā “ Parīzes novatoriskie ieguvumi”.