postimpresionistisks
postimpresionistisks īpašības vārdsLocīšana
Lietojuma biežums :
Pamata pakāpe:
Nenoteiktā galotne
Vīriešu dzimte | ||
|---|---|---|
| Vsk. | Dsk. | |
| Nom. | postimpresionistisks | postimpresionistiski |
| Ģen. | postimpresionistiska | postimpresionistisku |
| Dat. | postimpresionistiskam | postimpresionistiskiem |
| Akuz. | postimpresionistisku | postimpresionistiskus |
| Lok. | postimpresionistiskā | postimpresionistiskos |
Sieviešu dzimte | |
|---|---|
| Vsk. | Dsk. |
| postimpresionistiska | postimpresionistiskas |
| postimpresionistiskas | postimpresionistisku |
| postimpresionistiskai | postimpresionistiskām |
| postimpresionistisku | postimpresionistiskas |
| postimpresionistiskā | postimpresionistiskās |
Noteiktā galotne
Vīriešu dzimte | ||
|---|---|---|
| Vsk. | Dsk. | |
| Nom. | postimpresionistiskais | postimpresionistiskie |
| Ģen. | postimpresionistiskā | postimpresionistisko |
| Dat. | postimpresionistiskajam | postimpresionistiskajiem |
| Akuz. | postimpresionistisko | postimpresionistiskos |
| Lok. | postimpresionistiskajā | postimpresionistiskajos |
Sieviešu dzimte | |
|---|---|
| Vsk. | Dsk. |
| postimpresionistiskā | postimpresionistiskās |
| postimpresionistiskās | postimpresionistisko |
| postimpresionistiskajai | postimpresionistiskajām |
| postimpresionistisko | postimpresionistiskās |
| postimpresionistiskajā | postimpresionistiskajās |
Pārākā pakāpe: piedēklis -āk-
Vispārākā pakāpe: priedēklis vis-, piedēklis -āk- un noteiktā galotne
postimpresionistiski apstākļa vārds
Saistīts ar postimpresionismu, tam raksturīgs; pēcimpresionistisks.
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Apguvis jūgendstila un postimpresionistisko formveidi, pielietoja eļļas tehnikā biezas faktūras efektus, akvarelī — variētus krāsu pludinājumus.
- Raksturīgi, ka Zeltiņa kritiskie spriedumi galvenokārt bija veltīti tiem gleznotājiem, kuru darbu stilistikā bija visvairāk līdzības viņa paša postimpresionistiskajiem meklējumiem.
- 1914. gads ir Tillberga darbības t.s. agrīnais posms, kad viņš svārstās starp impresionistisku reālismu un postimpresionistisku dekoratīvismu, kā arī vecmeistaru stilizācijām.
- Un tomēr portrets nav tikai gleznieciski vai impresionistiski modificēta 19. gs. reālisma izpausme, tam ir noteiktas dekoratīvas kvalitātes, kuras raksturojamas kā postimpresionistiskas vai jūgendstilam atbilstošas.
- Kļaviņš norāda, ka “ no mūsdienu viedokļa šādi raksturojumi ir apšaubāmi, jo izstādē bija skatāmas Grosvalda 1911. gada Dienvidfrancijas ainavas, kurās, spriežot pēc zināmām, viņš vēl nepārkāpj postimpresionistiskās mākslas robežas; tomēr jāpieņem, ka ap viņu jau toreiz it kā vēdīja modernisma gaisotne, jo jebkuras atšķirības no Rīgas izstāžu glezniecības tika traktētas kā “ Parīzes novatoriskie ieguvumi”.