Rudens versija 2025
412 004 šķirkļi
postimpresionistisks
postimpresionistisks īpašības vārdsLocīšana
Lietojuma biežums :
Pamata pakāpe:
Nenoteiktā galotne
 
Vīriešu dzimte
 Vsk.Dsk.
Nom.postimpresionistiskspostimpresionistiski
Ģen.postimpresionistiskapostimpresionistisku
Dat.postimpresionistiskampostimpresionistiskiem
Akuz.postimpresionistiskupostimpresionistiskus
Lok.postimpresionistiskāpostimpresionistiskos
Sieviešu dzimte
Vsk.Dsk.
postimpresionistiskapostimpresionistiskas
postimpresionistiskaspostimpresionistisku
postimpresionistiskaipostimpresionistiskām
postimpresionistiskupostimpresionistiskas
postimpresionistiskāpostimpresionistiskās
Noteiktā galotne
 
Vīriešu dzimte
 Vsk.Dsk.
Nom.postimpresionistiskaispostimpresionistiskie
Ģen.postimpresionistiskāpostimpresionistisko
Dat.postimpresionistiskajampostimpresionistiskajiem
Akuz.postimpresionistiskopostimpresionistiskos
Lok.postimpresionistiskajāpostimpresionistiskajos
Sieviešu dzimte
Vsk.Dsk.
postimpresionistiskāpostimpresionistiskās
postimpresionistiskāspostimpresionistisko
postimpresionistiskajaipostimpresionistiskajām
postimpresionistiskopostimpresionistiskās
postimpresionistiskajāpostimpresionistiskajās
Pārākā pakāpe: piedēklis -āk-
Vispārākā pakāpe: priedēklis vis-, piedēklis -āk- un noteiktā galotne
postimpresionistiski apstākļa vārds
Saistīts ar postimpresionismu, tam raksturīgs; pēcimpresionistisks.
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
  • Apguvis jūgendstila un postimpresionistisko formveidi, pielietoja eļļas tehnikā biezas faktūras efektus, akvarelī — variētus krāsu pludinājumus.
  • Raksturīgi, ka Zeltiņa kritiskie spriedumi galvenokārt bija veltīti tiem gleznotājiem, kuru darbu stilistikā bija visvairāk līdzības viņa paša postimpresionistiskajiem meklējumiem.
  • 1914. gads ir Tillberga darbības t.s. agrīnais posms, kad viņš svārstās starp impresionistisku reālismu un postimpresionistisku dekoratīvismu, kā arī vecmeistaru stilizācijām.
  • Un tomēr portrets nav tikai gleznieciski vai impresionistiski modificēta 19. gs. reālisma izpausme, tam ir noteiktas dekoratīvas kvalitātes, kuras raksturojamas kā postimpresionistiskas vai jūgendstilam atbilstošas.
  • Kļaviņš norāda, ka “ no mūsdienu viedokļa šādi raksturojumi ir apšaubāmi, jo izstādē bija skatāmas Grosvalda 1911. gada Dienvidfrancijas ainavas, kurās, spriežot pēc zināmām, viņš vēl nepārkāpj postimpresionistiskās mākslas robežas; tomēr jāpieņem, ka ap viņu jau toreiz it kā vēdīja modernisma gaisotne, jo jebkuras atšķirības no Rīgas izstāžu glezniecības tika traktētas kā “ Parīzes novatoriskie ieguvumi”.