Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Vienlīdzīgi var būt jebkuri teikuma locekļi — gan virslocekļi, gan palīglocekļi.
- Palīglocekļu saistījums vairs netiek norādīts ar sakaru lokiem, kā tas darīts iepriekš.
- M. Apinis norāda, ka „ par nelietderīgu atzīta teikuma palīglocekļu diferenciācija 5. klasē – no tā, ka audzēknis pratīs klasificēt visus vārdus teikumā, viņa runas prasme labāka nekļūs” ( Apinis 1989a, 10).
- Salīdzinot ar Z. Freidenfeldes, L. Jansones un A. Laures grāmatu 4. klasei ( Freidenfelde, Jansone, Laure 1984a) mācību satura izklāstā ir atsevišķas izmaiņas: iekļauti leksikoloģijas jautājumi ( sīkāk par to sk. IV daļas 3. nodaļā), morfoloģijā tiek skatīts lietvārds un īpašības vārds ( iepriekšējā mācību grāmatā arī skaitļa vārds), teikuma locekļu apskatā nav lietoti palīglocekļu termini, skatīts tikai to funkcionālais lietojums.
- 6.17. prot noteikt teikuma priekšmetu un izteicēju, atrast teikuma palīglocekļus;