kontrdeja
Lietojuma biežums :
kontrdeja sieviešu dzimtes 4. deklinācijas lietvārds
LocīšanaLocīšana
Vsk. | Dsk. | |
---|---|---|
Nom. | kontrdeja | kontrdejas |
Ģen. | kontrdejas | kontrdeju |
Dat. | kontrdejai | kontrdejām |
Akuz. | kontrdeju | kontrdejas |
Lok. | kontrdejā | kontrdejās |
Sarīkojumu pāru deja, kurā partneris pretstatīts partnerim vai pāris pārim.
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Programmā skanēs arī Volfganga Amadeja Mocarta skaņdarbi – Divertisments Famažorā un savulaik imperatora Jozefa II galma vajadzībām rakstītās Piecas kontrdejas, kā arī slavenā norvēģu komponista Edvarda Grīga Svīta " No Holberga laikiem", iekļautas arī 18. gadsimta dejas – rāmā, dziedošā sarabanda, svinīgā gavote, un noslēgumā – jautrais, enerģiskais rigodons.
- Franču izcelsmes deja, kas ir cēlusies no kontrdejas un radusies XVIII gs. beigās un bijusi ļoti populāra līdz pat XIX gs. beigām Eiropā.
- Franču izcelsmes deja, kas ir cēlusies no kontrdejas un radusies 18. gs. beigās un bijusi ļoti populāra līdz pat 19. gs. beigām Eiropā.
- Programmā skanēs arī austriešu mūzikas ģēnija Volfganga Amadeja Mocarta skaņdarbi – itāliski graciozais Divertisments Famažorā un savulaik imperatora Jozefa II galma vajadzībām rakstītās Piecas kontrdejas, kā arī slavenā norvēģu komponista Edvarda Grīga Svīta " No Holberga laikiem", kur bez spirgtā enerģiskuma piestrāvotās prelūdijas, un melanholiskās ārijas, iekļautas arī 18. gadsimta dejas – rāmā, dziedošā sarabanda, svinīgā gavote, un noslēgumā jautrais, enerģiskais rigodons.
- Programmā skanēs arī austriešu mūzikas ģēnija Volfganga Amadeja Mocarta skaņdarbi - itāliski graciozais " Divertisments Fa mažorā" un savulaik imperatora Jozefa II galma vajadzībām rakstītās " Piecas kontrdejas", kā arī slavenā norvēģu komponista Edvarda Grīga svīta " No Holberga laikiem", kur bez spirgtā enerģiskuma piestrāvotās prelūdijas, un melanholiskās ārijas, iekļautas arī 18.gadsimta dejas - rāmā, dziedošā sarabanda, svinīgā gavote, un noslēgumā jautrais, enerģiskais rigodons, piebilda Vēvere.