kāpēc
kāpēc apstākļa vārds
Lietojuma biežums :
1.konstrukcijā: jautājuma teikums Norāda uz nezināmu, nenoteiktu, arī vēl neminētu cēloni, iemeslu, par ko izteikts jautājums.
2.konstrukcijā: jautājuma teikums Norāda uz nezināmu, nenoteiktu, arī vēl neminētu nolūku, par ko izteikts jautājums; kādēļ1.
3.parasti konstrukcijā: izsaukuma teikums vai jautājuma teikums, retorisks jautājuma teikums Norāda uz kā (parasti ar cēloņa, arī nolūka nojēgumu saistīta) noliegumu, neiespējamību; kādēļ3.
4.saikļa nozīmē Saista salikta teikuma komponentu ar palīgteikumu, norādot uz subjekta attieksmi starp tiem.
4.1.Saista salikta teikuma komponentu ar palīgteikumu, kas konkretizē šajā teikuma komponentā minēto vietniekvārdu, un vienlaikus norāda uz subjekta attieksmi starp tiem.
5.saikļa nozīmē Saista salikta teikuma komponentu ar palīgteikumu, norādot uz atributīvo attieksmi starp tiem; saista salikta teikuma komponentu ar palīgteikumu, kas konkretizē šajā teikuma komponentā minēto vietniekvārdu, un vienlaikus norāda uz atributīvo attieksmi starp tiem.
6.saikļa nozīmē Saista salikta teikuma komponentu ar palīgteikumu, norādot uz objekta attieksmi starp tiem.
6.1.Saista salikta teikuma komponentu ar palīgteikumu, kas konkretizē šajā teikuma komponentā minēto vietniekvārdu, un vienlaikus norāda uz objekta attieksmi starp tiem.
Stabili vārdu savienojumiDiezin kāpēc; diez kāpēc.
- Diezin kāpēc; diez kāpēc sarunvaloda, kolokācija — nav zināms, kāpēc
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Nav īsti skaidrs, kāpēc pētījumos tiek izmantoti kādi noteikti instrumenti.
- Šis bija viens no iemesliem, kāpēc radās ideja par JMK.
- Svarīgi saprast, kāpēc MVU jāizmanto sociālie tīkli viņu mārketinga darbībā.
- Tas bija cēlonis, kāpēc radās lasītāju biedrības un maksas bibliotēkas.
- Kāpēc Latvijas 4. klases skolēnu vidējie sasniegumi dabaszinātnēs ir salīdzinoši augsti?