Rudens versija 2025
412 004 šķirkļi
eksaltēts
eksaltēts darbības vārds; formā: lokāmais ciešamās kārtas pagātnes divdabis (-ts, -ta)Locīšana
Pamata pakāpe:
Nenoteiktā galotne
 
Vīriešu dzimte
 Vsk.Dsk.
Nom.eksaltētseksaltēti
Ģen.eksaltētaeksaltētu
Dat.eksaltētameksaltētiem
Akuz.eksaltētueksaltētus
Lok.eksaltētāeksaltētos
Sieviešu dzimte
Vsk.Dsk.
eksaltētaeksaltētas
eksaltētaseksaltētu
eksaltētaieksaltētām
eksaltētueksaltētas
eksaltētāeksaltētās
Noteiktā galotne
 
Vīriešu dzimte
 Vsk.Dsk.
Nom.eksaltētaiseksaltētie
Ģen.eksaltētāeksaltēto
Dat.eksaltētajameksaltētajiem
Akuz.eksaltētoeksaltētos
Lok.eksaltētajāeksaltētajos
Sieviešu dzimte
Vsk.Dsk.
eksaltētāeksaltētās
eksaltētāseksaltēto
eksaltētajaieksaltētajām
eksaltētoeksaltētās
eksaltētajāeksaltētajās
Pārākā pakāpe: piedēklis -āk-
Vispārākā pakāpe: priedēklis vis-, piedēklis -āk- un noteiktā galotne
eksaltēti apstākļa vārds
Lietojuma biežums :
Aizgrābts, satraukts; slimīgi jūsmīgs.
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
  • Un tas jau nebija vienkārši nelgas ģīmis, bet tāds, ko Toskānā dēvē – ļaujiet man pateikt – par bischero purnu: deguntiņš smalciņš un glezns, mutīte kā meitietim, manierēs un žestos jaušas eksaltēts mammamia, klīrīgums saredzams ij rociņu kustībās, ij pirkstiņos, kas satvēruši zelta zizli, ij pleciņos, ko ieskauj sarkanā mantija, Cēzara, pareizāk, Cēzariņa purpurs, un arī līkajās kājiņās, kuru ceļgali liek domāt par jēru kājelēm, un arī viņa acīs, kas ir tikpat gaišas kā mati, līdz malām pilnas ar svarīguma apziņu, uzpūtību un bailēm nokrist no zirga.
  • ( ..) Man rodas jautājums: kāpēc Elitas Kļaviņas Dorians nemaz iekšēji nemainās, bet visu izrādes laiku ir gaišs, eksaltēts, daudzo gadu skrējienu neskarts jauneklis?
  • Izrādes pirmajā daļā pašironisks ( bet otrajā – nebaudāmi eksaltēts) ir Mārtiņa Liepas Ņeščastļivcevs, kurš savus aktieriskos talantus kā pašpasludināts traģiskais varonis izmanto, lai palīdzētu citiem, kaut arī patiesībā viņam vajadzētu palīdzēt pašam sev.
  • Paradoksāli, ka arī laikrakstā „ Diena”, kurš, kā jau minēts, nereti kalpoja kā vēstkopas „ paplašinājums” uz plašāku publisko sfēru, publikācijās bieži bija sastopams eksaltēts tonis atšķirībā no racionālās diskusijas pašā vēstkopā.
  • Publikas un kritikas atsauksmes bija dažādas , tomēr vairums uzskatīja to par muzikāli izsmalcinātāko tālaika muzikāli dramatisko sacerējumu , un šis apgalvojums nav pārmēru pārspīlēts Britenam piemītošā racionālā un emocionālā aspekta sintēze te eksponējas tā , ka dramatiskais efekts tiek panākts ar minimāliem līdzekļiem , netrūkst matemātikas un neizpaliek arī mazliet eksaltēts afekts