Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- G. Svence uzskata, ka jauniešu attīstības periodā arvien pieaugošas individualizācijas ietekmē izpaužas un veidojas rakstura akcentuācijas.
- Personām ar akcentuācijas iezīmēm, cerebrāli organisku nepietiekamību, zemu izglītības un profesionālo līmeni atjaunošanās periods manāmi aizkavējas.
- Perioda raksturojumam izmantoti dažādi apzīmējumi: hormonu vētras, autoritāšu maiņa, konformisms, morālais relatīvisms, opozīcija, kritika, pašapliecināšanās, sensitivitāte, pašcieņa, pretenziju līmeņa paaugstināšanās, infantilisms, emocionālās kompensācijas reakcijas, rakstura akcentuācija.
- Tās struktūru veido trīs kompetenču veidi: PK, sociālā kompetence un individuālās attīstības jeb sociokultūras kompetence, kas ir savstarpēji saistīti, nav nodalāmi un izpaužas ar virzienu akcentuāciju: individuālās attīstības kompetencei izteiktāka ir „ Es„ tēla koncepcija, sociālajai kompetencei – attīstītas komunikācijas prasmes, PK – gatavība profesionālai darbībai.