trīsbalsīgs
trīsbalsīgs īpašības vārdsLocīšana
Lietojuma biežums :
Pamata pakāpe:
Nenoteiktā galotne
Vīriešu dzimte | ||
|---|---|---|
| Vsk. | Dsk. | |
| Nom. | trīsbalsīgs | trīsbalsīgi |
| Ģen. | trīsbalsīga | trīsbalsīgu |
| Dat. | trīsbalsīgam | trīsbalsīgiem |
| Akuz. | trīsbalsīgu | trīsbalsīgus |
| Lok. | trīsbalsīgā | trīsbalsīgos |
Sieviešu dzimte | |
|---|---|
| Vsk. | Dsk. |
| trīsbalsīga | trīsbalsīgas |
| trīsbalsīgas | trīsbalsīgu |
| trīsbalsīgai | trīsbalsīgām |
| trīsbalsīgu | trīsbalsīgas |
| trīsbalsīgā | trīsbalsīgās |
Noteiktā galotne
Vīriešu dzimte | ||
|---|---|---|
| Vsk. | Dsk. | |
| Nom. | trīsbalsīgais | trīsbalsīgie |
| Ģen. | trīsbalsīgā | trīsbalsīgo |
| Dat. | trīsbalsīgajam | trīsbalsīgajiem |
| Akuz. | trīsbalsīgo | trīsbalsīgos |
| Lok. | trīsbalsīgajā | trīsbalsīgajos |
Sieviešu dzimte | |
|---|---|
| Vsk. | Dsk. |
| trīsbalsīgā | trīsbalsīgās |
| trīsbalsīgās | trīsbalsīgo |
| trīsbalsīgajai | trīsbalsīgajām |
| trīsbalsīgo | trīsbalsīgās |
| trīsbalsīgajā | trīsbalsīgajās |
Pārākā pakāpe: piedēklis -āk-
Vispārākā pakāpe: priedēklis vis-, piedēklis -āk- un noteiktā galotne
trīsbalsīgi apstākļa vārds
Lietojuma biežums :
1.Tāds, ko vienlaicīgi veido, rada trīs balsis.
2.joma: mūzika Tāds (skaņdarbs), kas rakstīts trim balsīm, tāds (skaņdarba izpildījums), ko veic trīs izpildītāji.
2.1.Tāds (ansamblis), kas izpilda šādus skaņdarbus.
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Mēs trijatā gājām uz laukuma otru pusi un, lai novērstu cilvēku uzmanību no būdiņas, trīsbalsīgi ( soprāns, bass un tenors) rāvām vaļā latviešu tautas dziesmu " Krauklītis sēž ozolā".
- Kētenē Bahs sarakstīja divbalsīgās un trīsbalsīgās invencijas, 6 " Franču svītas", 6 " Angļu svītas" un " Labi temperētā klavesīna" 1. daļu, kurā ietilpst 24 prelūdijas un fūgas.
- Kanonā patiesībā ir divas tēmas: pati relatīvi raitā, astotdaļu kustībā ritošā tēma trīsbalsīga kanona izklāstā un " basso ostinato" ( nemainīgais, spītīgais bass), kas veidots ar trīs lejupkrītošu kvartu kodolintonāciju ceturtdaļnotīs.
- Tās divtaktu tematiskais kodols jauktā 5/4 taktsmērā saglabājas visas dziesmas laikā, no trīsbalsīga salikuma sasniedzot sešbalsīgu spēcīgajā kulminācijā noslēgumā.
- dziesma ar dzidru trīsbalsīgu sieviešu kori sākumā un tīru kanonisku imitāciju vidus daļā, kam seko pirmā apstrādājuma atkārtojums abu koru unisonā.