starpkulturāls
Lietojuma biežums :
starpkulturāls
Avoti: MC
Korpusa piemēri
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Skola Rīgā dzīvojošo latviešu un ārvalstu ģimeņu bērniem piedāvā iespēju apgūt starpkulturālu izglītību, kas atzīta par vienu no labākajām pasaulē un kas balstīta uz Francijas izglītības programmu un pedagoģiskajām tradīcijām.
- Analizējot starpkulturālus pētījumus morālās spriešanas attīstības jomā Sneirijs ( Snarey, 1985), secina, ka kopumā Austrumu un tradicionālajās kultūrās morālās spriešanas attīstības līmenis ir zemāks nekā attīstītajās Rietumu kultūras valstīs, ļoti reti konstatēta augstākajām morāles attīstības stadijām atbilstoša morālā spriešana.
- Heita, Greima un Noseka ( Haidt & Graham, 2007; Graham, Haidt, & Nosek, 2009) starpkulturālie pētījumi, kuros piedalījušies vairāki desmiti tūkstošu cilvēku dažādās valstīs, atklāja, ka liberāli orientētajiem indivīdiem, pieņemot morālo spriedumu, taisnīgums un izvairīšanās no kaitējuma ir daudz nozīmīgāki aspekti nekā konservatīvajiem, kuriem savukārt svarīga ir arī lojalitāte pret iekšgrupu, respekts pret autoritāti un tīrība/svētums.
- Galvenie pētījumu virzieni 20. gs. 50.–80. g. saistījās ar kognitīvās un morālās spriešanas attīstības saistības izpēti ( Kohlberg, 1969/1995; Kohlberg, Levine, & Candee, 1984/1995), morālās spriešanas attīstību sekmējošo faktoru noskaidrošanu ( Kohlberg & Kramer, 1969/1995; Lempert, 1984; Oser & Althof, 1997; Lind, 2002), morālās spriešanas dzimumatšķirību ( Gilligan, 1982) un starpkulturālo atšķirību izpēti ( Snarey, Reimer & Kohlberg, 1985; Shweder, Much, Mahapatra, & Park, 1997), morālās spriešanas un morālās uzvedības saistību ( Kohlberg & Candee, 1984/1995; McNamee, 1977), morālās spriešanas mērīšanas instrumentu izstrādi ( Kohlberg, 1995; Rest, Narvaez, Thoma, & Bebeau, 1999; Lind, 1978a).
- Kā atzīts arī virknē Eiropas Komisijas komunikācijās un pētījumos, lai kultūras pasākumi un kultūras notikumi būtu radoši un ieinteresētu, iesaistītu plašu sabiedrības daļu, tajos nepieciešams starpkulturālais aspekts, kas ienestu pasākumā iespēju piedzīvot jaunas sajūtas un iedvesmu.