Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Siliņš pirmais Latvijā 1966. gadā sāka pielietot relatīvās solmizācijas sistēmu, kuru dažus gadus vēlāk ieviesa visās Latvijas vispārizglītojošās skolās.
- Ar relatīvās solmizācijas palīdzību var nostiprināt noturīgo un nenoturīgo pakāpju attiecības skaņkārtā, veicināt tonikas izjūtu konkrētā tonalitātē un attīstīt funkciju izjūtu harmoniskajā izklāstā.
- Izmantojot relatīvās solmizācijas metodi un metodiskos paņēmienus, mūzikas klausīšanās, dziesmu dziedāšana un mūzikas instrumentspēle nezaudē savu nozīmi skaņkārtas, tonalitātes izjūtas attīstībā.
- Mūzikas mācības metodiķi uzskata, ka pakāpju izjūtu mažora un minora skaņkārtā attīsta relatīvā solmizācija ( Eidiņš, 1974; Kļaviņa, 1978; Nelsone, Rozenberga, 1998; Choksy, 1999, a).
- Izmantojot relatīvās solmizācijas metodi, mūzikas klausīšanās, dziesmu dziedāšana un mūzikas instrumentspēle nezaudē savu nozīmi skaņkārtas izjūtas attīstībā, jo ar dažādu muzikālo darbības veidu palīdzību var attīstīt mūzikas intonāciju uztveri un pakāpju izjūtu skaņkārtā.