skaņkārtisks
Lietojuma biežums :
skaņkārtisks īpašības vārds; joma: mūzika
LocīšanaLocīšana
Pamata pakāpe:
Nenoteiktā galotne
Vīriešu dzimte | ||
---|---|---|
Vsk. | Dsk. | |
Nom. | skaņkārtisks | skaņkārtiski |
Ģen. | skaņkārtiska | skaņkārtisku |
Dat. | skaņkārtiskam | skaņkārtiskiem |
Akuz. | skaņkārtisku | skaņkārtiskus |
Lok. | skaņkārtiskā | skaņkārtiskos |
Sieviešu dzimte | |
---|---|
Vsk. | Dsk. |
skaņkārtiska | skaņkārtiskas |
skaņkārtiskas | skaņkārtisku |
skaņkārtiskai | skaņkārtiskām |
skaņkārtisku | skaņkārtiskas |
skaņkārtiskā | skaņkārtiskās |
Noteiktā galotne
Vīriešu dzimte | ||
---|---|---|
Vsk. | Dsk. | |
Nom. | skaņkārtiskais | skaņkārtiskie |
Ģen. | skaņkārtiskā | skaņkārtisko |
Dat. | skaņkārtiskajam | skaņkārtiskajiem |
Akuz. | skaņkārtisko | skaņkārtiskos |
Lok. | skaņkārtiskajā | skaņkārtiskajos |
Sieviešu dzimte | |
---|---|
Vsk. | Dsk. |
skaņkārtiskā | skaņkārtiskās |
skaņkārtiskās | skaņkārtisko |
skaņkārtiskajai | skaņkārtiskajām |
skaņkārtisko | skaņkārtiskās |
skaņkārtiskajā | skaņkārtiskajās |
Pārākā pakāpe: piedēklis -āk-
Vispārākā pakāpe: priedēklis vis-, piedēklis -āk- un noteiktā galotne
skankārtiski apstākļa vārds
Saistīts ar skaņkārtu, tai raksturīgs.
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Atšķirībā no melodijas muzikālā teikumā, runas melodiju iespējams raksturot tikai nosacīti, jo tā nav iekļauta kādos noteiktos skaņkārtiskos vai metriskos ietvaros.
- Piemēram, klasiskajā sonātē jau nostiprinājies paņēmiens, kas parādās noskaņu maiņās: pēc tonāli stabilākas ekspozīcijas izstrādājumā parādās tonāli skaņkārtiskas novirzes vai modulācijas, kas rada atbalsta zaudēšanas izjūtu, rada neskaidrību esošajā situācijāo Tas dod ierosmi tālākai attīstībai.
- Mūzikā A. Sēnberga ( Schōnberg) radītā daiļrades metode - dodekafonija, jeb 12 skaņu sērija, sagrauj mūzikas tonālo un skaņkārtisko saišu sistēmu, bruītisma jeb t.s. " trokšņu mākslas" pārstāvju estētikas vienīgais mērķis ir radīt klausītājā šoka stāvokli.
- Atsevišķos skaņdarbos sastopama minimālisma stilam raksturīgā apcere , maz mainīgi intonatīvie un harmoniskie modeļi , netradicionāls skaņkārtiskais pamats , pakāpenība kā visu izteiksmes līdzekļu un skaņdarba procesa attīstības pamats
- Nākamo soli lika Andrejs Jurjāns 1856 192 2 , kura rīcībā nonāca ap 3000 latviešu tautas mūzikas vienību un tāpēc viņš to iepazina kā sistēmu ar tās skaņkārtiskajām , žanriskajām u. c