Vasaras versija 2025
410 995 šķirkļi
skaņkārtisks
skaņkārtisks īpašības vārds; joma: mūzikaLocīšana
Lietojuma biežums :
Pamata pakāpe:
Nenoteiktā galotne
 
Vīriešu dzimte
 Vsk.Dsk.
Nom.skaņkārtisksskaņkārtiski
Ģen.skaņkārtiskaskaņkārtisku
Dat.skaņkārtiskamskaņkārtiskiem
Akuz.skaņkārtiskuskaņkārtiskus
Lok.skaņkārtiskāskaņkārtiskos
Sieviešu dzimte
Vsk.Dsk.
skaņkārtiskaskaņkārtiskas
skaņkārtiskasskaņkārtisku
skaņkārtiskaiskaņkārtiskām
skaņkārtiskuskaņkārtiskas
skaņkārtiskāskaņkārtiskās
Noteiktā galotne
 
Vīriešu dzimte
 Vsk.Dsk.
Nom.skaņkārtiskaisskaņkārtiskie
Ģen.skaņkārtiskāskaņkārtisko
Dat.skaņkārtiskajamskaņkārtiskajiem
Akuz.skaņkārtiskoskaņkārtiskos
Lok.skaņkārtiskajāskaņkārtiskajos
Sieviešu dzimte
Vsk.Dsk.
skaņkārtiskāskaņkārtiskās
skaņkārtiskāsskaņkārtisko
skaņkārtiskajaiskaņkārtiskajām
skaņkārtiskoskaņkārtiskās
skaņkārtiskajāskaņkārtiskajās
Pārākā pakāpe: piedēklis -āk-
Vispārākā pakāpe: priedēklis vis-, piedēklis -āk- un noteiktā galotne
skankārtiski apstākļa vārds
Saistīts ar skaņkārtu, tai raksturīgs.
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
  • Atšķirībā no melodijas muzikālā teikumā, runas melodiju iespējams raksturot tikai nosacīti, jo tā nav iekļauta kādos noteiktos skaņkārtiskos vai metriskos ietvaros.
  • Piemēram, klasiskajā sonātē jau nostiprinājies paņēmiens, kas parādās noskaņu maiņās: pēc tonāli stabilākas ekspozīcijas izstrādājumā parādās tonāli skaņkārtiskas novirzes vai modulācijas, kas rada atbalsta zaudēšanas izjūtu, rada neskaidrību esošajā situācijāo Tas dod ierosmi tālākai attīstībai.
  • Mūzikā A. Sēnberga ( Schōnberg) radītā daiļrades metode - dodekafonija, jeb 12 skaņu sērija, sagrauj mūzikas tonālo un skaņkārtisko saišu sistēmu, bruītisma jeb t.s. " trokšņu mākslas" pārstāvju estētikas vienīgais mērķis ir radīt klausītājā šoka stāvokli.
  • Atsevišķos skaņdarbos sastopama minimālisma stilam raksturīgā apcere , maz mainīgi intonatīvie un harmoniskie modeļi , netradicionāls skaņkārtiskais pamats , pakāpenība kā visu izteiksmes līdzekļu un skaņdarba procesa attīstības pamats
  • Nākamo soli lika Andrejs Jurjāns 1856 192 2 , kura rīcībā nonāca ap 3000 latviešu tautas mūzikas vienību un tāpēc viņš to iepazina kā sistēmu ar tās skaņkārtiskajām , žanriskajām u. c