Al secco — glezniecība uz sausa sienas (arī griestu) apmetuma, izplatīta viduslaikos, parasti baznīcās; šāds gleznojums.
Avoti:ML, KV, LME
Korpusa piemēri
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
Sausās tehnikas " a secco" veiktie pārgleznojumi reti spēj ilgstoši saglabāt savu sākotnējo izskatu.
"Buon fresco" atšķiras no " fresco secco" ar to, ka pēdējā tiek gleznots uz sausa apmetuma.
Šis gleznošanas veids atšķiras no " a secco" jeb sausās tehnikas, kurai pigmentu neatšķaida ar ūdeni un klāj uz sausa apmetuma.
Ēģiptiešu kapeņu sienu gleznojumi parasti ir " fresco secco" tehnikā, savukārt sienu gleznojumi Pompejos un citur Romā — " buon fresco".
Uz koka vai audekla veidotos zīmējumus, ko apslēpj gleznojums, var ieraudzīt ar rentgena palīdzību, bet fresku zīmējumus " a secco" tehnikā var atklāt nejauši, ja gleznojums sāk lupt nost.