savs
savs vīriešu dzimtes piederības vietniekvārdsLocīšana
Lietojuma biežums :
Vsk. | Dsk. | |
---|---|---|
Nom. | savs | savi |
Ģen. | sava | savu |
Dat. | savam | saviem |
Akuz. | savu | savus |
Lok. | savā | savos |
sava sieviešu dzimtes piederības vietniekvārdsLocīšana
Lietojuma biežums :
Vsk. | Dsk. | |
---|---|---|
Nom. | sava | savas |
Ģen. | savas | savu |
Dat. | savai | savām |
Akuz. | savu | savas |
Lok. | savā | savās |
1.Tāds, kas pieder, piemīt runātājam, uzrunātajai vai pieminētajai personai, ir daļa no tās.
1.1.Tāds, kas ir saistīts ar runātāju, uzrunāto vai pieminēto personu, tāds, kas attiecas uz šo personu; tāds, kas izriet no runātāja, uzrunātās vai pieminētās personas.
1.2.Tāds, kas ir (kā, piemēram, priekšmeta, parādības) daļa, sastāvdaļa; tāds, kas ir cieši saistīts (ar kādu priekšmetu, parādību).
1.3.partikulas nozīmē Lieto, lai pastiprinātu nojēgumu par piederību kam, saistību ar ko.
2.Tāds, kas ir raksturīgs tikai noteiktai personai, noteiktam priekšmetam, parādībai, veido tās iezīmes, īpatnības; arī savdabīgs.
Stabili vārdu savienojumiPa savam.
- Pa savam sarunvaloda, frazēma — tā, kā pats vēlas, grib
3.Tāds, kas kādā secībā ir paredzēts, piemērots, pienākas (kādam, kam); atbilstošs, attiecīgs.
3.1.lietvārda nozīmē; formā: vīriešu dzimte Tas, kas attiecas (uz kādu, uz ko), ir paredzēts, piemērots (kādam, kam).
4.Tāds, ar ko kāds ir saistīts tuvās attiecībās, attieksmēs (pēc kopējas nodarbošanās, pārliecības u. tml.); tāds, kas atbilst kādam (piemēram, pēc rakstura, personības īpašībām).
5.Norāda uz (kā) aptuvenību, norāda, ka minētais (skaits, daudzums) ir aptuvens; kāds6.
5.1.Norāda uz lietvārdā minētā priekšmeta, parādības ierobežojumu.
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Arī vairākas neklātienes vidusskolas savā piedāvājumā ietver programmas ar e-studiju elementiem.
- Parasti problēmas rada arī zemā studentu piedalīšanās diskusijās ar saviem ierakstiem.
- Lielā krievu tauta savu ģēniju spilgti izpauda Lielajā Oktobra sociālistiskajā revolūcijā.
- Viedokļu krasā atšķirība norāda uz skolotāju neprasmi izvērtēt savu pedagoģisko darbību.
- Te var pat secināt, ka skolotāji vūji pazīst savus skolēnus.