Vasaras versija 2025
410 995 šķirkļi
psihogrāfija
psihogrāfija
Cilvēku dzīves stilu klasificēšanas metode, kas pēta cilvēku uzvedību, intereses un vērtību orientāciju no tirgvedības viedokļa.
Avoti: TvV
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
  • Patērētāju dzīvesveida, uzvedības, interešu un vērtību raksturošanai mēdz izmantot psihogrāfijas metodi ( Kotlers 2006, 222), ar kuras palīdzību tiek iegūts indivīda psihogrāfiskais raksturojums ( Demby 1974, 13).
  • Darbā izmantota arī Emanuela Dembija ( Emanuel Demby) raksturotā, tradicionāli tirgzinībā izmantotā psihogrāfijas teorija ( psychographics), kas paredz patērētāju klasificēšanu segmentos atkarībā no tiem raksturīgajām psiholoģiskajām īpašībām, vērtībām un dzīvesveida.
  • Tā rezultātā psihogrāfijas koncepcijas kā efektīvs segmentācijas un ekonomisko procesu interpretācijas līdzeklis ielauzās pētījumos 1970.gados, pateicoties virknei patēriņa un mārketinga jomas pētījumu.
  • Treškārt, psihogrāfija var tikt uzskatīta par tirgus izpētes instrumentu, kurā apvienoti sociālo un biheiviorālo zinātņu elementi ( Demby 1974, 13).
  • Otrkārt, psihogrāfija ir kvantitatīva datu izpētes procedūra, kas tiek veikta gadījumos, kad demogrāfisko, sociālekonomisko datu un rīcības analīze nesniedz pietiekami izsmeļošus rezultātus patērētāju raksturošanai.