Rudens versija 2025
412 004 šķirkļi
patērniecisks
patērniecisks īpašības vārds; nievājoša ekspresīvā nokrāsaLocīšana
Lietojuma biežums :
Pamata pakāpe:
Nenoteiktā galotne
 
Vīriešu dzimte
 Vsk.Dsk.
Nom.patērnieciskspatērnieciski
Ģen.patērnieciskapatērniecisku
Dat.patērnieciskampatērnieciskiem
Akuz.patērnieciskupatērnieciskus
Lok.patērnieciskāpatērnieciskos
Sieviešu dzimte
Vsk.Dsk.
patērnieciskapatērnieciskas
patērnieciskaspatērniecisku
patērnieciskaipatērnieciskām
patērnieciskupatērnieciskas
patērnieciskāpatērnieciskās
Noteiktā galotne
 
Vīriešu dzimte
 Vsk.Dsk.
Nom.patērnieciskaispatērnieciskie
Ģen.patērnieciskāpatērniecisko
Dat.patērnieciskajampatērnieciskajiem
Akuz.patērnieciskopatērnieciskos
Lok.patērnieciskajāpatērnieciskajos
Sieviešu dzimte
Vsk.Dsk.
patērnieciskāpatērnieciskās
patērnieciskāspatērniecisko
patērnieciskajaipatērnieciskajām
patērnieciskopatērnieciskās
patērnieciskajāpatērnieciskajās
Pārākā pakāpe: piedēklis -āk-
Vispārākā pakāpe: priedēklis vis-, piedēklis -āk- un noteiktā galotne
patērnieciski apstākļa vārds
Lietojuma biežums :
Saistīts ar materiālo labumu izmantošanu, neieguldot savu darbu vai ieguldot ļoti maz tā, tai raksturīgs.
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
  • Patēriņš bija līdzeklis, lai nodrošinātu indivīda atbilstību tālaika patērnieciskās vides izvirzītajām prasībām.
  • Viņa dienasgrāmata ir skumja liecība par Latvijas intelektuāļu divkosību un patērniecisko attieksmi pret Eiropas vērtībām.
  • Tāda tipa ļaudīm ir raksturīga patērnieciska attieksme pret otru cilvēku, tas ir, viņa izmantošana savas galvenās idejas realizācijai.
  • Starp Latvijas autoriem, kuri savā praksē pievērsušies popārta valodai, Glušenkovs šķiet visrietumnieciskākais, jo viņa darbos izmantotie apropriācijas paņēmieni saistīti ar patērnieciskās kultūras attēlu izmantojumu.
  • Reklāmās pēcpadomju patērētāja konstrukcijā ir vērojams vairāku diskursīvo stratēģiju lietojums, lai atspoguļotu ne tikai ikdienas realitāti, bet arī jauno situāciju un patērētāju, kura uzdevums iekļauties tirgus ekonomikas apstākļos un patērnieciskajā dzīvesveidā.