Vasaras versija 2025
410 995 šķirkļi
summatīvā vērtēšana
summatīvā vērtēšana
Vērtēšanas veids, ko organizē temata, kursa, mācību gada, programmas vai izglītības pakāpes nobeigumā un ko izsaka ar atzīmi, līmeni vai procentiem.
PiemēriTomēr jāapzinās, ka pilnīgu objektivitāti studentu sasniegumu vērtēšanā sasniegt nav iespējams, bet taisnīguma nodrošināšana ir summatīvās vērtēšanas mērķis, uz kuru tiecas ikviens studiju priekšmeta docētājs, lai studiju rezultātu vērtēšana būtu ticama.
  • Tomēr jāapzinās, ka pilnīgu objektivitāti studentu sasniegumu vērtēšanā sasniegt nav iespējams, bet taisnīguma nodrošināšana ir summatīvās vērtēšanas mērķis, uz kuru tiecas ikviens studiju priekšmeta docētājs, lai studiju rezultātu vērtēšana būtu ticama.
  • Kā iepriekš norādīts, summatīvās vērtēšanas mērķis ir spriedums par mācīšanās sasniegumiem, kas parasti veidojas kā atzīme, punkti vai līmenis.
  • Intervijās skolotāji atzīst, ka summatīvās vērtēšanas principi viņiem ir skaidri, tomēr kvalitatīva pārbaudes darba sastādīšana, īpaši, ja tas jāizdara divos līdzvērtīgos variantos, ir ļoti laikietilpīgs process, tāpēc viņi labprātāk izmanto jau gatavus pārbaudes darbus.
  • Vairums no mums savā izglītības ceļā pieredzējuši un atpazīst summatīvo vērtēšanu, kuras ietvaros skolēnam ir jāuzraksta vai jāsniedz mutiskas atbildes par informācijas apjomu, kas apgūts konkrētā laika periodā.
  • Mācību noslēguma vērtējumi 1. – 6. klasei tiks izlikti, ņemot vērā summatīvās vērtēšanas principu – šī mācību gada vērtējumus.
Korpusa piemēri:šeit