Rudens versija 2025
412 004 šķirkļi
mozaīkveidīgs
mozaīkveidīgs īpašības vārdsLocīšana
Lietojuma biežums :
Pamata pakāpe:
Nenoteiktā galotne
 
Vīriešu dzimte
 Vsk.Dsk.
Nom.mozaīkveidīgsmozaīkveidīgi
Ģen.mozaīkveidīgamozaīkveidīgu
Dat.mozaīkveidīgammozaīkveidīgiem
Akuz.mozaīkveidīgumozaīkveidīgus
Lok.mozaīkveidīgāmozaīkveidīgos
Sieviešu dzimte
Vsk.Dsk.
mozaīkveidīgamozaīkveidīgas
mozaīkveidīgasmozaīkveidīgu
mozaīkveidīgaimozaīkveidīgām
mozaīkveidīgumozaīkveidīgas
mozaīkveidīgāmozaīkveidīgās
Noteiktā galotne
 
Vīriešu dzimte
 Vsk.Dsk.
Nom.mozaīkveidīgaismozaīkveidīgie
Ģen.mozaīkveidīgāmozaīkveidīgo
Dat.mozaīkveidīgajammozaīkveidīgajiem
Akuz.mozaīkveidīgomozaīkveidīgos
Lok.mozaīkveidīgajāmozaīkveidīgajos
Sieviešu dzimte
Vsk.Dsk.
mozaīkveidīgāmozaīkveidīgās
mozaīkveidīgāsmozaīkveidīgo
mozaīkveidīgajaimozaīkveidīgajām
mozaīkveidīgomozaīkveidīgās
mozaīkveidīgajāmozaīkveidīgajās
Pārākā pakāpe: piedēklis -āk-
Vispārākā pakāpe: priedēklis vis-, piedēklis -āk- un noteiktā galotne
mozaīkveidīgi apstākļa vārds
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
  • Patiesi tradicionālā ainava bija vēl daudz vairāk mozaīkveidīga nekā šobrīd.
  • Atsevišķu laukumu mozaīkveidīgā komponēšana palīdz māksliniecei panākt ekspresīvu un zināmā mērā dekoratīvu iespaidu.
  • Latvijas ainava ir izteikti mozaīkveidīga, un šajā ziņā mēs atšķiramies pat no Lietuvas, kur raksturīgāki ir ļoti plaši lauku masīvi.
  • Vērojot, kā Ugas Skulmes “ gleznojumiem dažreiz uzgulst it kā nospiedīga smaguma noskaņa, jūtama sprieguma pilna cīņa”, Jānis Siliņš 30. gados minēja: “ Ar pastozo, komatu un mozaīkveidīgo triepumu viņš it kā drusku atgādina Zeltiņu pēdējā posmā; tikai Skulme ir kontrastaināks.”
  • Mērķtiecīgi sekodams pirmspadomju literatūrā par Zeltiņu atrastiem pieturas punktiem, Kļaviņš galvenokārt izvērsa salīdzinājumu ar tiem citzemju māksliniekiem, kuru jaunrades ierosmē varēja izveidoties latviešu gleznotāja vēlajam darbības posmam raksturīgais “ biezais, mozaīkveidīgais triepiens ar špahteli”, viņam tomēr nekļūstot par itāļu divizionista Džovanni Segantīni vai “ rafinētā krievu simbolista un ornamentālista” Mihaila Vrubela tiešu atdarinātāju, bet saglabājot “ impulsīva un ekspresīva reālista” patstāvību.