mācāmība
Lietojuma biežums :
mācāmība joma: psiholoģija
Spēja un gatavība mācīties, kas raksturo dotības un iespējas mācīties ar citu cilvēku palīdzību.
Avoti: Psh
Korpusa piemēri
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Atmiņa un mācāmība ir otra svarīgākā plašā kognitīvā spēja Ketela-Horna-Kerola intelekta modelī ( Carroll, 1993; Salthouse & Pink, 2008), kas šajā disertācijā operacionalizēta kā darba atmiņa.
- Tā kā pēc Makgrū uzskatiem īslaicīgā atmiņa teorētiski iekļauj darba atmiņas konstruktu, tad KHK modeļa vispārējas atmiņas un mācāmības plašās spējas operacionalizācija kā darba atmiņa ir pilnīgi adekvāta pieeja šī modeļa attiecīgās plašās spējas izpratnē.
- Otro līmeni modelī veido astoņas plašākas kognitīvās spējas: fluīdais intelekts, kristalizētais intelekts, vispārējā atmiņa un mācāmība, plašā vizuālā uztvere, plašā audiālā uztvere, plašā reproducēšanas ( izgūšanas no atmiņas) spēja, plašā kognitīvo procesu ātruma un apstrādes ātruma spēja.
- Otro līmeni šajā izveidotajā struktūrā veido astoņas plašākas kognitīvās spējas: fluīdais intelekts, kristalizētais intelekts, vispārējā atmiņa un mācāmība, plašā vizuālā uztvere, plašā audiālā uztvere, plašā reproducēšanas spēja, plašā kognitīvo procesu ātruma un apstrādes ātruma spēja ( Carroll, 1993), savukārt, trešo līmeni veido vēl sīkāk iedalāmas spējas.