ieklabēties
Lietojuma biežums :
ieklabēties atgriezenisks 3. konjugācijas darbības vārds; parasti formā: trešā persona
LocīšanaLocīšana
Īstenības izteiksme:
Tagadne | Pagātne | Nākotne | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Vsk. | Dsk. | Vsk. | Dsk. | Vsk. | Dsk. | |
1. pers. | ieklabos | ieklabamies | ieklabējos | ieklabējāmies | ieklabēšos | ieklabēsimies |
2. pers. | ieklabies | ieklabaties | ieklabējies | ieklabējāties | ieklabēsies | ieklabēsieties, ieklabēsities |
3. pers. | ieklabas | ieklabējās | ieklabēsies |
Pavēles izteiksme: ieklabies (vsk. 2. pers.), ieklabieties (dsk. 2. pers.)
Atstāstījuma izteiksme: ieklaboties (tag.), ieklabēšoties (nāk.)
Vēlējuma izteiksme: ieklabētos
Vajadzības izteiksme: jāieklabas
Iesākt klabēt un tūlīt pārstāt.
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Viņš brīdi tur tusnīja, tur kaut kas iešķindējās, kaut kas iezvanījās, kaut kas ieklabējās un atskanēja arī mūzika, tāda kā debešķīga dziedāšana, kurā izpaudās tik daudz skumju un sāpju.
- ir apritējuši divdesmit gadi kopš pats pirmais no šiem 2.5 V6 brīnumiem ieklabējās Audi rūpnīcās.
- Reku, piemēram, skotiņa bembija bīdelis ir 18 gadus vecs dizains, tb pirmo reizi ieklabējās bembijā, kam nu ir 18 gadi.
- Spriežot pēc tā, ka tavs īpatnējais mašīnu piemērs bija volgo, tad droši vien tie tavi divi deviņdesmit ceturtā gada ķīseļi arī bija volgo - nu volgo īpatnējā klientu loka dēļ varēja atļauties lielāko daļu deviņdesmito gadu tirgot saviem klientiem mašīnas ar septiņdesmito beigu/astoņdesmito sākuma fofāgena kravas busa ķīseli, bet pats fofāgens šādu īpatnību gan neatļāvās - tā nu tajā deviņdesmit ceturtajā priekškamernieks iekš fofāgena vai audī bija izņēmums, nevis norma, atsevišķos B4 vēl bija atrodams 1.9 TD, un C4 A100 retos gadījumos bija ar 2.4D, nu un trešajā golfā 1.9 TD vēl bija kādu laiku, un 1.9D līdz pat beigām - bet pamatā tomēr bija tam laikam atbilstoši ķīseļi - 2.5 TDI pirmo reizi ieklabējās 1990. gada C3 A100, un 1.9 TDI iznāca līdz ar B4 A80, un fofāgenos parādījās līdz ar B4 passāta un mk3 golfa iznākšanu.
- Gābešņiks lapu iepriekš interesējās kā var samazināt izmešus - paņemsim tādu vecāku piemēru - leģendāro audī 2.5 10v TDI - pirmo reizi no konveijera noripojušā mašīnā tas motors ieklabējās iekš C3 A100, tālajā 1990. gadā - pēdējoreiz kaut kur ap piekto gadu, vai nu iekš mk2 LT, vai T5, nezinu - es domāju ka to 15 gadu laikā nomainījās divas vai trīs eiro normas - cigārā tam motoram bija ļoti primitīva vadība, nekā lieka - C4 A100 jau parādījās EGR un katalizators - gan sotakā laikam tā vēl bija opcija, ar vienu [vācijas tirgum] retu motoru, un attiecīgi gaisa masas mērītājs, ap 1994. gadu tie nāca visiem - 1994. gadā nāca bik modernāka vadība, vai tā ko ietekmēja atgāzēm, nezinu - ap gadsimtu miju, kad to bīdeli vairs izmantoja tikai fofāgena busi, nāca modernāka vadība, vecie kompji bija 8 bitu, šie 16, līdz ar to precīzāk spēj sarēķināt degvielas padevi, un VNT opcija, varbūt vēl kaut kas, nezinu, bet pats motora klucis noteikti palika + /- nemainīgs visus ~ 15 gadus.