Vasaras versija 2025
410 995 šķirkļi
fonoloģisks
fonoloģisks īpašības vārds; joma: valodniecībaLocīšana
Lietojuma biežums :
Pamata pakāpe:
Nenoteiktā galotne
 
Vīriešu dzimte
 Vsk.Dsk.
Nom.fonoloģisksfonoloģiski
Ģen.fonoloģiskafonoloģisku
Dat.fonoloģiskamfonoloģiskiem
Akuz.fonoloģiskufonoloģiskus
Lok.fonoloģiskāfonoloģiskos
Sieviešu dzimte
Vsk.Dsk.
fonoloģiskafonoloģiskas
fonoloģiskasfonoloģisku
fonoloģiskaifonoloģiskām
fonoloģiskufonoloģiskas
fonoloģiskāfonoloģiskās
Noteiktā galotne
 
Vīriešu dzimte
 Vsk.Dsk.
Nom.fonoloģiskaisfonoloģiskie
Ģen.fonoloģiskāfonoloģisko
Dat.fonoloģiskajamfonoloģiskajiem
Akuz.fonoloģiskofonoloģiskos
Lok.fonoloģiskajāfonoloģiskajos
Sieviešu dzimte
Vsk.Dsk.
fonoloģiskāfonoloģiskās
fonoloģiskāsfonoloģisko
fonoloģiskajaifonoloģiskajām
fonoloģiskofonoloģiskās
fonoloģiskajāfonoloģiskajās
Pārākā pakāpe: piedēklis -āk-
Vispārākā pakāpe: priedēklis vis-, piedēklis -āk- un noteiktā galotne
fonoloģiski apstākļa vārds
Lietojuma biežums :
1.Saistīts ar fonoloģiju, tai raksturīgs.
2.Saistīts ar skaņu funkcijām valodā, tām raksturīgs.
Stabili vārdu savienojumiFonoloģiskā analīze. Fonoloģiskā opozīcija.
  • Fonoloģiskā analīze vārdkoptermins valodas skanisko elementu funkciju un skaņu attieksmju (saistīšanās) modeļu noteikšana
  • Fonoloģiskā opozīcija vārdkoptermins pēc binārajām akustiskajām un auditīvajām pazīmēm noteikts pretstats fonoloģijā
  • Fonoloģiskā zīme vārdkoptermins zīme, ko izmanto fonoloģiskā pierakstā, lai norādītu uz kādas fonoloģiskas pazīmes piemitību, maiņu vai apstākļiem
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
  • Fonoloģiskajā sistēmā vispirms tiek noteikta opozīcija pēc kopīgām un atšķirīgām pazīmēm.
  • Tāpat tiek atkodētas arī to fonoloģiskās formas ( leksēmas).
  • Tās izmantojumu latviešu valodas fonoloģiskajos aprakstos veicinājis pētījumu skaita pieaugums akustiskajā fonētikā.
  • Visvairāk tas attiecas uz fonoloģiskās uztveres specifiku bērniem ar DzT.
  • Šādi rezultāti liek izvērtēt fonoloģiskās apzināšanās lomu lasīšanas procesā bērniem ar DzT.