fonoloģisks
fonoloģisks īpašības vārds; joma: valodniecībaLocīšana
Lietojuma biežums :
Pamata pakāpe:
Nenoteiktā galotne
Vīriešu dzimte | ||
---|---|---|
Vsk. | Dsk. | |
Nom. | fonoloģisks | fonoloģiski |
Ģen. | fonoloģiska | fonoloģisku |
Dat. | fonoloģiskam | fonoloģiskiem |
Akuz. | fonoloģisku | fonoloģiskus |
Lok. | fonoloģiskā | fonoloģiskos |
Sieviešu dzimte | |
---|---|
Vsk. | Dsk. |
fonoloģiska | fonoloģiskas |
fonoloģiskas | fonoloģisku |
fonoloģiskai | fonoloģiskām |
fonoloģisku | fonoloģiskas |
fonoloģiskā | fonoloģiskās |
Noteiktā galotne
Vīriešu dzimte | ||
---|---|---|
Vsk. | Dsk. | |
Nom. | fonoloģiskais | fonoloģiskie |
Ģen. | fonoloģiskā | fonoloģisko |
Dat. | fonoloģiskajam | fonoloģiskajiem |
Akuz. | fonoloģisko | fonoloģiskos |
Lok. | fonoloģiskajā | fonoloģiskajos |
Sieviešu dzimte | |
---|---|
Vsk. | Dsk. |
fonoloģiskā | fonoloģiskās |
fonoloģiskās | fonoloģisko |
fonoloģiskajai | fonoloģiskajām |
fonoloģisko | fonoloģiskās |
fonoloģiskajā | fonoloģiskajās |
Pārākā pakāpe: piedēklis -āk-
Vispārākā pakāpe: priedēklis vis-, piedēklis -āk- un noteiktā galotne
fonoloģiski apstākļa vārds
Lietojuma biežums :
1.Saistīts ar fonoloģiju, tai raksturīgs.
2.Saistīts ar skaņu funkcijām valodā, tām raksturīgs.
Stabili vārdu savienojumiFonoloģiskā analīze. Fonoloģiskā opozīcija.
- Fonoloģiskā analīze vārdkoptermins — valodas skanisko elementu funkciju un skaņu attieksmju (saistīšanās) modeļu noteikšana
- Fonoloģiskā opozīcija vārdkoptermins — pēc binārajām akustiskajām un auditīvajām pazīmēm noteikts pretstats fonoloģijā
- Fonoloģiskā zīme vārdkoptermins — zīme, ko izmanto fonoloģiskā pierakstā, lai norādītu uz kādas fonoloģiskas pazīmes piemitību, maiņu vai apstākļiem
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Fonoloģiskajā sistēmā vispirms tiek noteikta opozīcija pēc kopīgām un atšķirīgām pazīmēm.
- Tāpat tiek atkodētas arī to fonoloģiskās formas ( leksēmas).
- Tās izmantojumu latviešu valodas fonoloģiskajos aprakstos veicinājis pētījumu skaita pieaugums akustiskajā fonētikā.
- Visvairāk tas attiecas uz fonoloģiskās uztveres specifiku bērniem ar DzT.
- Šādi rezultāti liek izvērtēt fonoloģiskās apzināšanās lomu lasīšanas procesā bērniem ar DzT.