Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- .. kopš deskriptīvisma ziedu laikiem anglofonajā pasaulē samazinājās gramatikas mācīšana skolās, lai izvairītos no kaitīgā preskriptīvisma.
- Dace Strelēvica-Ošiņa, analizējot preskriptīvisma un deskriptīvisma attīstību, secinājusi, ka „ rietumvalstīs ir mainījusies arī attieksme pret valodas pareizību izglītībā, t. sk. pret nepieciešamību apgūt gramatikas normas [..].
- Ņemot vērā empīrisko pieredzi un atziņas, kas atklājas intervijās ar LATS pedagogiem, var secināt, ka LATS apguvē joprojām pastāv divi virzieni – klasiskais deskriptīvisms un komunikatīvajā pieejā balstīts mācību process.
- Filoloģiski orientētā LATS apguvē, kas tiek īstenota galvenokārt augstākajās mācību iestādēs ārpus Latvijas, notiek pieturēšanās pie deskriptīvisma tradīcijām – stabili izskaidrot valodu un tās sistēmu un tikai pēc tam pievērsties komunikācijai.
- Pētījumā par kritikas teorētiskajiem pamatiem Leinerts formulē piecas kritikas stratēģijas: trīs veidu deskriptīvās stratēģijas – subjektīvo, anotatīvo un formālo deskriptīvismu – un divu veidu analītiskās stratēģijas – satura un kontekstuālo analīzi, par kvalitatīvai kritikai piemērotām atzīstot formālo deskriptīvismu un abas analītiskās stratēģijas.