datorpratība
Lietojuma biežums :
datorpratība joma: informātika
Izpratne par datora lietošanu un spēja to efektīvi izmantot.
Avoti: D3
Korpusa piemēri
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Ir būtiski mazināt datorpratības plaisu starp dažādām sabiedrības grupām ( Asgarkhani, 2007: 130&137).
- Programma paredz panākt kvalitatīvu informācijpratības un datorpratības apguvi, plaši izmantot IKT mācību procesā, izstrādājot elektroniskos mācību materiālus, pilnveidojot izglītības programmas saturu izglītības kvalitātes un pievilcības uzlabošanai, veidojot un izmantojot dažādus pakalpojumus izglītības kvalitātes paaugstināšanai.
- Vārdnīcā savukārt ievietoti tādi specifiski termini kā ābeces posms, pirmsābeces posms, pēcābeces posms, datorpratība, rakstpratības metode, rotaļnodarbība u.c. Šie termini vārdnīcā skaidroti, par pamatu izmantojot pēdējo gadu zinātniskajos pētījumos lietotos skaidrojumus vai praksē nostiprinājušos tradīciju izmantot konkrētu terminu attiecīgajā nozīmē.
- Pēc LZA Terminoloģijas komisijas Informācijas un dokumentācijas terminoloģijas apakškomisijas priekšsēdētājas Intas Virbules lūguma LZA Terminoloģijas komisija ir apspriedusi angļu valodas termina literacy atveidi oficiālajā lietojumā un iesaka vārdu savienojumus ar vārdu pratība lietot salikteņa formā ( rēķinpratība, veselībpratība, datorpratība u. c.) vai sarežģītākos gadījumos veidot vārdkopterminu, kura otrais komponents ir pratība ( finanšu pratība, IKT pratība u. c.).
- Pratība” aizvien biežāk tiek asociēta ar dažādām specifiskām darbības jomām ( Stordy, 2015), piemēram, kultūru, vidi, zinātni, politiku, finansēm, emocijām, medijiem, veselību, datoriem, informāciju u. c., un tiek definētas t. s. jomu pratības, vārdam “ pratība” pievienojot atbilstošo aspektvārdu, piemēram, medijpratība, datorpratība, informācijpratība, veselībpratība, finanšpratība, politikpratība, kultūrpratība u. tml. Šādā izteiksmē “ pratība” apzīmē pilnveidotu prasmi darboties kādā jomā ( Akadēmiskās informācijas centrs, 2016) vai arī prasmes un zināšanas kādā specifiskā jomā ( LZA TK protokols Nr. 2/1126, 2016).