Vasaras versija 2025
410 995 šķirkļi
aktieransamblis
aktieransamblis
Aktieru ansamblis.
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
  • Līdz ar to E. Smiļģis kā sava teātra absolūtais autors kļūst par dzīvo aktiermākslas tradīcijas veidotāju, gan burtiski, gan simboliski rādot piemēru pārējam aktieransamblim.
  • Recenzentes atzinums ļauj secināt, ka Dailes teātra dziesmuspēļu veiksmes pamatā ir ne tikai Smiļģa režijas rokraksta briedums, bet arī viņa audzinātais, tehniski izkoptais Dailes teātra aktieransamblis.
  • Minētajās piezīmēs par Smiļģa konstruktora domāšanu izrādes iestudēšanas procesā liecina minētie principi – “ projektēt” izrādes darbību skatuves telpā, “ radīt tehnisko shēmu un plānu”, ar ko vēlāk kā ar izrādes ieceres skici tiek iepazīstināti izrādes mākslinieciskie konsultanti un aktieransamblis.
  • Dažādās iepriekšējās pieredzes un talanta pakāpes dēļ aktieransamblis talanta un snieguma ziņā ir nevienmērīgs – no Nacionālā teātra pārnākušie mākslinieki spēlē šim teātrim raksturīgajā sadzīviskā reālisma manierē, kas disonē ar Dailes teātra izrāžu mākslinieciski izkāpināto noskaņu, bet trupas priekšgalā nav E. Smiļģa prasībām atbilstošu varoņlomu atveidotāju.
  • Dailes teātra aktieransamblī jau 20. gadsimta 20. gadu beigās/ 30. gados priekšplānā izvirzās organiski raksturlomu tēlotāji, kuri gadu gaitā izkopj savu kariķētāju talantu – to vidū ir ne tikai vecmeistari Gustavs Žibalts un Luijs Šmits, bet arī virkne jauno aktieru – Augusts Mitrēvics, Kārlis Veics, Ērika Ferda, Lilija Žvīgule u. c.