šķērsspēks
Lietojuma biežums :
šķērsspēks joma: mehānika
Iekšējo spēku komponente, kas paralēla atšķeltās daļas šķēlumam.
Avoti: ZTV
Korpusa piemēri
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Novietojot slodzes uz laiduma konstrukcijām, tiek iegūtas maksimālās momenta piepūļu M1 un šķērsspēka piepūļu Q2 vērtības.
- Lieces momentu M1 un šķērsspēku Q2 piepūļu vērtības, kas dotas 6.8.tabulā, tika iegūtas, novietojot slodžu modeļa smagāko asi kritiskajos laiduma konstrukcijas šķēlumos.
- Visas laiduma konstrukcijas tiek slogotas arī ar LVS EN 1991-2 LM1 slodžu shēmu ( ar regulējošo koeficientu α = 1), lai iegūtu momentu un šķērsspēku piepūles.
- Slodžu regulējošo koeficientu var noteikt, izmantojot lieces momenta un šķērsspēka piepūļu attiecību, izmantojot LM1 slodzes modeli ( ar = 1) un 6. nodaļā noteiktos Latvijai raksturīgos satiksmes slodžu modeļus LSM1, LSM2 un LSM3.
- Piepūļu shēma dzelzsbetona elementa slīpā šķēlumā, aprēķinot tam šķērsspēka iedarbību